Продажбите на iPhone 12 mini в Съединените щати са били само 5% от общите продажби на новите телефони на компанията през първата половина на януари, сочат данни на Counterpoint, цитирани от Ройтерс.
Всичко това допълва доказателствата за по-слабото търсене на новата по-малка версия на флагмана.
През последните години потребителите на смартфони се насочиха към по-големи устройства, тъй като гледат повече видео съдържание в движение и ползват повече богати на съдържание социални мрежи като Facebook, Instagram, TikTok и Snapchat.
Анализаторът на J.P. Morgan Уилям Янг миналата седмица написа, че слабото търсене на по-малкия iPhone 12 и iPhone 12 mini може да накара Apple да спре производството на mini през втотото тримесечие.
„Корекциите на продуктовия микс са очаквани от инвеститрите и няма да са неприятна изненада“, допълва той.
Apple не е отговорила на запитването за коментар.
Компанията пусна по-малка версия на своя iPhone 12 миналата година, но търсенето на такива телефони изглежда е по-слабо, в сравнение с това на високия клас iPhone 12 Pro и на по-старата версия iPhone 11.
„Това е в съответствие с наблюдаваното на по-широкия глобален пазар, където екраните под 6 инча сега са съставляват едва 10% от всички продавани смартфони", допълва Янг.
Миналата година Apple пусна на пазара своята серия iPhone 12 с няколко седмици по-късно от обичайното, но по-големият брой модели и новият дизайн засилиха търсенето, особено в Китай.
Миналия месец базираната в Купертино, Калифорния, компания отчете 65,6 млрд. долара тримесечни приходи от бизнеса си с iPhone, с което успя да надмине рекорда си, поставен преди три години.